Tävling 19 maj


Jahapp, då har jag anmält mig och Meyla till en tävling igen. Nästa tillfälle blir den 19 maj på Wången. Det är Wångeneleverna som arrangerar tävlingen. Hoppas jag får med mig Maria, vore kul med lite sällskap.

Har anmält mig till en Tölt, T3. Hade velat ha en Tölt, T1, men det fanns inte denna gång.

Sedan måste jag börja tänka på hennes betäckning. Det drar ut på tiden. Men jag vill inte ha föl nästa år förrän tidigast i maj, så det är planerat betäckning i juni. Sedan vet man aldrig hur det går med planen, men det finns en tanke i allafall.

Vi brukar titta hur påsken ligger året efter när vi planerar våra fölningar. Nästa år (2013) är påsken redan i mars. Så det är inget problem att få föl i slutet på april. Men det är trist, då det inte finns något grönt åt stona och så vill man att markerna ska ha torkat lite så det är trevligt för dem att vara ute och föla ute.

Bilden är på mig och Meyla, 2010. Fotograf är Erica Hermansson.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"