Helg


Har inte så många bilder på mig och hästarna. Står ju mest bakom kameran själv. Men är glad för dom få som går att få tag i. Den ovan är tagen förra helgen, på Wången tävlingen, av Eva Herbertsson på mig och Meyla. Hon är bara så vacker, synd jag inte kan rida henne rättvist, men jag tröstar mig med att hon lärt mig mycket under det år som gått från visning förra året till nu, oj oj oj. Tänk om dom visste vad mycket lycka dom medför hästarna. Avgudar den hästen :)

Helgerna ser helt klart lite olika ut. Förra helgen tillbringade man på Wången, med tävlingen. Den här helgen har man börjat med AW i Lit med grannar, superkul, och nu ser jag bara fram emot en helg hemma i lugn och ro, med mycket sova, vila, trädgård (kanske en rabarberpaj) och hästgårdssysslor dvs slå stolp, rensa sly, dra stängseltråd, mocka hagar, fylla på vatten, rida osv. Efter denna helg förväntar jag mig att unghingstarnas-, ungstonas- och stonas sommarhage skall vara klar, jobb, jobb, jobb...

Fira svärmorsdag skall vi också hinna med. Min mor hon kommer alltid i skym undan. Men hon är i hjärtat lika viktig, även om vi inte har möjlighet att fira just denna dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"