Nationellet i Timrå


Det är Nationell tävling i Timrå i helgen. Önskar alla vänner och Gneisti-iter lycka till, kanske ses vi om jag inte föredrar att ligga i min trädgård och dricka lite rosé i det vackra vädret. Det utlovas finare väder till Östersund än till Timrå och efter helgen kommer kylan åter, så det gäller att ta tillvara dessa underbara dagar.Har ju knappt två timmars körning till Timrå, via Liden, så jag kan ta ganska snabba beslut...

Var lite sugen på att åka dit och bl a få mig en titt på den nya hingsten Midas frá Kaldbak. Har ju inte sett honom live ännu. Men går det bra så lär jag väl få se honom på SM, NM eller något annat tillfälle. Är ju en stor beundrare av Gári frá Áudsholtshjáleigu. Så misstänker att Midas faller mig i smaken, speciellt som han ärvt Gáris vackra fuxfärg och har han ärvt hälften av Gáris man/svans och exteriör så räcker det ju gott och väl för att bli ögongodis i min smak.

Bilden är från förra årets nationella på Timrå, då deltog Ómur med Gummi i sadeln.
Foto Ulrika Forsstedt
Trevlig helg alla goa!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"