The last ride...



Imorgon är det tävling på Wången och jag ska försöka njuta så mycket jag bara kan. Det blir troligtvis min sista tävling (eller kurs) med Meyla. Hon har ikväll visat brunst och nästa brunst far vi ner till Kraftur.

Japp, vi har bestämt oss, det blev Kraftur frá Bringu. Kraftur är efter Gustur frá Holi. Så nästa sommar blir det ev två barnbarn till Gustur här hos oss. För även Gígjas kavaljer Döggvi är ju efter Gustur. Lite trist kan tyckas. Men så fick det bli denna gång. Det blir ju fler somrar med andra val.

Det blir till 100 % i allafall en FUX, för Meyla och Kraftur :)

Ja, åter till tävlingen då. Till slut kom ryttarbrevet. Incheckning senast 09.00, tävlingen startar 10.00 och T3 går som andra klass. Ingen veterinärbesiktning för oss som enbart rider tölt. Dagen blir med andra ord snabbt avklarad.

Hur det än går imorgon så är jag glad att jag valde denna vinter/vår med Meyla. Hon har lärt mig en hel massa. Vi kunde ju ha valt att betäcka henne redan förra sommaren eller låtit ett proffs tävla henne. Vi hade båda valen, men vi (jag) valde att njuta av vår uppfödning. Varför ska man annars hålla på med avel om man inte får njuta av sina egna avkommor???

Efter denna helg börjar vi varva ner och min energi ska istället gå till lillsyrran Rakel.

Kommentarer

Kraftur är så flott. En fröjd att titta på. Har en jättefin bild på honom på min blogg från Hingstvisningen:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"