Vatten

Har fått tag i en eller två vatten "dunkar", ca 1000 liter. Vore praktiska att ställa vid en sommarhage, långt från gården. Dit man inte kan slanga vatten eller annars måste kånka varje dag. Den här fyller man på, ca 1000 liter och kör till hagen, sedan fyller man på kar eller liknande på plats. Den kan stå på släpvagn eller pallar utanför hagen, vid stängslet och så fyller man på karet som står på andra sidan stängslet.

Dom är invändigt rengjorda och superfina, med tappkran.

Någon som använt dessa tidigare?! Håller sig vattnet fräscht, blir det varmt? Kan ni rekommendera dessa? Har sett att många använder dessa till både hästar och kor, men känner ingen som har så jag har ingen att fråga om erfarenheterna.

Ps. För att övertyga mig själv om mitt behov av fyrhjuling vill jag bara påpeka att till påfyllning och förflyttning av denna behöver jag en fyrhjuling och en liten släpvagn som den står på. Annars behövs en traktor med pallgaffel, för den står fastspänd på en pall.

Kommentarer

Irja sa…
Vi har använt oss av likadan tank för vattenförsörjning till hästarna. Det fungerade utmärkt!
Anonym sa…
Jag lyckas inte lösa ngn bra avtappning på min tankt så det har skiti sig. Jag kör med tunnor på flaket på min sexhjuling som jag fyller med slang vid stallet och sedan släpper jag ut vattnet i hoarna vid hagarna med hjälp av gammal klassisk hävertmetod :-) Men sommarens mål är att installera vintervattenkoppar även i ridhästhagarna så då blir det slut på vattenkörande. YES!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"