Mina skimlar har kommit

Äntligen har dom kommit och dom är ännu mer bedårande i verkligheten än vad dom var på den bild jag såg när jag köpte dom. Hingsten med lavafläckar till vänster, fölet i mitten och stoet till höger.

Helen, som gjort dem, måste ha lagt ner ett enormt arbete på dem, se speciellt hingstens man och svans. Tunna tunna ler"trådar". Stoets man och svans är nästan lika bedårande.


Vi var lite oroliga för transporten. Helen som skall sälja sina hästar på SM föreslog att jag skulle få dem då, men jag ville inte vänta. Hon har därmed gjort ett fantastiskt arbete med att packa dem säkert inför transporten och nu finns dom alltså hemma hos sin nya lyckliga ägare.

Renligare skimlar än så här kan man inte få, dom samlar lite damm, men det är allt. Aldrig några pissfläckar...

Besök gärna Helens hemsida eller titta i hennes monter på SM.

Kommentarer

Ulla sa…
men guuud så fina dom va!
trevlig helg!

kram

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"