Flyinge

I höst, 15-16 oktober blir det avels- och sportchampionat på anrika Flyinge. Jag skall ner till Lund 17-18 oktober på konferens och blir då bjuden på avels- och sportchampionatet innan.

Det var många år sedan jag sist var på Flyinge, så det skall bli himla kul att åka dit och kul att gå på ett storhäst arrangemang.

Jag har tex inte sätt "nya" täckta banan eller Crafoordhallen. Så ni förstår hur länge sedan det var jag var dit.

Men sist jag var dit fick jag en åktur med fyrspann runt området, i strålande väder. Vi åt medhavd picnic i Warren Hastingsparken (där man har begravt några super flotta hingstar runt en ek).

Flyinge är ett av världens äldsta stuterier, som fortfarande är i drift. 1661 blev Flyinge kungligt stuteri, men det har funnits hästar här ända sedan 1100-talet. Flyinge är otroligt vackert med sina anrika byggnader. Flyinges huvuduppgift är att förse landets avlare med topp hingstar.

Något att se fram emot i höst!

Kommentarer

Sara Stierna sa…
...Inte utan att man får lite hemlängtan! Ett verkligt hästcentrum, hoppas det blir trevligt!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"