Hronja

Igår han jag även med att vara till Petra och titta till Hronja, Ómurs första sto avkomma. Hon blev ett år den 4 maj. Hronja rör sig väldigt lätt och smidigt i hagen i tölt och trav, mestadels dock i tölt. Hon har enormt tjock man och svans och är super söt, riktigt "stosöt".

Har ju den äran att jag fått följa denna tjej ända från början eftersom hennes mor Hrund bjöd mig på fölningen. Hon försökte lura mig, jag skulle bara på toaletten (ni vet den där vanliga kvarten, då man missar allt), men tittade ut genom sovrumsfönstret innan jag skulle in på toa, då såg jag att hon fick värkar, gick en jätteomväg till vindskyddet. Då fick jag brådis, gick snabbt på toa och drog på mig vinteroverallen (det var en kall maj förra året), mobilen och kameran.

Allt gick supersmidigt, jag kunde sitta vid mitt träd utanför hagen, ca 10 meter ifrån vindskyddet och studera allt utan att behöva ingripa.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"