Arctic Cat

Igår kväll kom säljaren Roland Kammen, från Arctic Cat, hem till oss med denna "leksak" eller "gårdsmaskin". Den skall nu provas under några dagar, så nu måste jag komma på allt man skall kunna göra med en fyrhjuling. Så jag verkligen får chansen att prova den ordentligt innan vi bestämmer oss.

Det finns enormt mycket tillbehör till denna lilla maskin - plogblad, vinschar, kärror, lådor, harvar, balvagnar, slagklippare mm.

Vad ska jag då ha den till: Köra vatten, halm, spån, hö, stolp, gödsel, harva ridplan, putsa beten, ja ja, den listan går att göra lång. Ser i allafall fram emot provperioden (men nu kan jag gott lägga undan stegräknaren i några dagar).

Många tränar hästar med den, dvs konditionstränar. Är det lagligt? Utan att ha tittat så får jag för mig att man inte får binda upp djur vid motordrivna fordon, men man kan ju hålla i dom istället?! Hur bra går det? Kanske ska testa det också, med trygga, lydiga och snälla Gígja.

Vill du läsa mer om denna så gör du det HÄR

Har ni erfarenheter får ni gärna kommentera?!

Kommentarer

Irja sa…
Å, det är toppen med dessa fordon!!! Har i år lånat en 6-hjuling av mina föräldrar för att använda i hagbyggandet - Det underlättar enormt att slippa bära allt material!

Ha en trevlig provvecka :)
Malin sa…
Emelies käre far Matz har nyss köpt en röd fyrhjuling. Hela han fullständigt lyser av lycka när han kör den. Man kan tro att det är julafton när man ser honom!! Ha en härlig provvecka Maarit!!
Anonym sa…
Jag har en sexhjuling sedan ett antal år. Köpt klippaggregat till den som ska prövas i år på betena:-) Jättenöjd men glad att jag har flak på. Nackdelen med 4-hjuling är att man måste koppla till släp om man ska ha med något och oftast ska man ju det om den ska fungera som arbetsredskap. Det går inte att lasta särskilt mycket på själva fyrhjulingen...

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"