Två dräktiga ston

Bilden ovan är tagen den 9 maj, till vänster Spes frá Litla-Tungu II och till höger Muska frá Keldudal. Båda dräktiga, Muska högdräktig. Muska ser trött ut, är tung och vore jag hon skulle jag plutta ut den där lilla fölungen bums. Inte bara för att jag är nyfiken på vad det blir, utan för att lätta på bördan. Tiden har inte riktigt gått ut för henne ännu, men hon brukar föla 7-10 dagar tidigare och då är det dags vilken dag som helst.

Under onsdagen har jag ett fullspäckat schema, så det vore typiskt att hon fölade då. Jag vill ju så gärna finnas i närheten. Helgen vore ju självklart topp önskemål från min sida!

Båda stona ägs av Maria Andersson. Maria önskar sig en fölning under onsdagen för då hinner hon förbi hit och titta innan hon skall iväg på tävlingar hela långa helgen.

Vi får se vem som får sin önskan uppfylld, kanske ingen, Muska kanske väntar till nästa vecka...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"