Valne Gård

Igår tog jag mig tid och åkte till Valne gård och tittade på våra hästar där. Himlen var mörk av svarta moln och det oskade, valde helt klart fel dag. Fick se Ómur riden och Meyla och Már. 1-åringarna skall man helt klart inte titta på dom är inte vackra i den åldern.

Vi beslutade att anmäla både Meyla och Ómur till avelsbedömningen på Wången 9-11 maj. Ómur med lite reservation, men på honom blir det åtminstone exteriörbedömning, men vi anmäler till totalbedömning och så får vi se vad som händer dom här veckorna fram till dess. Mycket hänger på dagsformen.

Man får inte glömma att båda endast är fyra år. Det är en tidig ålder för avelsbedömning.

Jag längtar efter att få hem båda två!!! Vilken härlig höst jag har att se fram emot med dessa två hästar att rida/träna.

Bilderna är på Ómur 20 maj 2009, överst en tölt bild och nederst en travbild.

Kommentarer

Joanna sa…
Han ser verkligen vänlig ut! Lycka till på bedömningen, jag håller tummarna!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"