Vad gör man egentligen på landet?

Idag har vi haft en helt vanlig lördag här hemma. Inte gjort något speciellt i helgen blir mitt svar på jobbet på måndag, när kollegorna frågar vad jag gjort.

Ändå har jag fått ihop över 20.000 steg på stegräknaren, hur gick det till?! Jag har ju inte gjort något... Inte ens hunnit med att rida idag?!

Började dagen med att hämta ston i hagen, då hovslagaren skulle komma förbi och verka dom som är oskodda.
Sedan fixade jag till ytterligare en av sommarhagarna, satte upp nya knorrar, spände tråd och plockade skräp som flygit in i hagen. Släppte sedan dit Gígja och Glóría som äntligen får börja äta lite grönt.

Efter det har jag börjat mocka ur en vinterhage (en är redan klar, tack och lov). Avslutade dagen i trädgården, där jag insåg att jag måste ha haft mycket att göra i höstas då jag lämnat så mycket oplockat.

Leif och jag har en återkommande kommentar, när vi är "skit" trötta - Vad gör man egentligen på landet? Den kom till en härlig solig sommardag när vi fick besök av vänner från stan. Vi bjöd på fika i trädgården och när vi satt där kunde jag ana vad Leif tänkte. När man sätter sig ner en stund (och fikar tex) så ser man allt man borde göra och inte hunnit. Då kläcker denna storstadsbo ur sig frågan - Vad gör man egentligen på landet?

Tror inte han fick något svar... eller tror ni han fick det?!

Kommentarer

Gitte sa…
Jo jo, dagarna har en förmåga att gå alldeles för fort. Det är alltid livat på landet. Vilka underbart fina bilder du har! Den gula fina busken i min trädgård är en härlig Forsythia.
Ulla sa…
Precis så är det! jag blir också så väldigt förvånad när jag tittar på stegräknaren (när jag inte gjort nåt speciellt) och den visar typ 15000 steg! Vad gjorde man INNAN man flyttade ut på landet!?

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"