Dagsljus

Nu hinner jag motionera hästarna i dagsljus, efter jobbet. Definitivt trevligare än mörka kvällar då jag bara känt mig ensammast i världen i mörkret.

Ikväll tömlongerade jag bl a Meyla i vacker kvällssol samtidigt som det snöade gnistrande små snöflingor. Vackert!

Ljust nästan till 21.00

Imorgon ledig onsdag, det lovas åter sol. Vi har haft en makalös vår.

Prio ett imorgon, motionera alla fyra hästarna och sola på en renfäll, kanske är det sista tillfället för i år?! Tro det eller ej, det lovas snö till helgen.

Ska motionera mig själv också, har ett grymt mål att se fram emot. Mallis är bokat första veckan i september...

Ridplanen är täckt av snö, fortfarande. Ser ni snövallen bakom Meyla, utanför ridplanen, kommer ta tid att smällta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"