Äntligen helg!

Har bara jobbat tre dagar denna vecka men det känns som en evighet sedan det var påskledigt. Ska bli skönt med helg!

Helgen bjuder inte på något speciellt i hästväg. Ska dock pyssla med lite allt möjligt så som påbörja lagning och tillfixning av hagar inför våren/sommaren. Det är mycket som går sönder under vintern. Skulle bunkra upp med knorr  och dyl. häromdagen, men då var jag före min tid, affärerna har inte fyllt på lagren ännu. Det jag behövde var det slut på.



Badhusparken i Östersund, idag på lunchen
 

Hade även förmånen att få tvätta alla exsemtäcken häromdagen så nu är det dags att sätta sig vid symaskinen och laga det som går och kassera resten. Tror det är nio täcken och i bästa fall kanske jag får ihop ett eller två. Det är som att kasta pengar i sjön. Snabbare än man tror kan dom dock behöva komma till användning. Har dock bara ett sto som går med exsemtäcke, så bara jag får ihop ett är jag glad. Men har några reserver ifall det är andra ston som behöver som är på besök.

Tror även att det kan vara lämpligt att ta in alla hästar för lite träckprov. Nästa helg är jag "singel" och har ingen hjälp. Så det får nog bli i helgen.

Rida hästarna, lite tjejmiddag och skidåkning i Åre ska man väl också försöka hinna med. Underbart med helg och massor med fritid.

Sköt om er och trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd