Första årskullen

Den första årskullen Ómur avkommor är inridna. Nu har jag fått se dom första bilderna.
Under inridningen har jag fått rapporter att dom haft lätt tillgängliga gångarter och alla är femgångare.

Piltur från Grannäs
Piltur finns i Umeå och honom kan man följa här >>>
Fotot är tagen av Christina Lidström och lånat från bloggen.

Själv har jag slarvat. Har ingen bild att bjuda på Már som också tillhör denna årskull. Men även han har haft lätt tillgängliga gångarter och alla fem har funnits där redan efter några veckors ridning. Lovar bättring. Ska bara anställa en fotograf först.


Hronja från Catrina gården
Hronja finns hos min granne och är ett riktigt fint sto som är till salu.

Från 2:a årskullen är Bassi inriden. En mycket snäll kille ryktas det om som nu fått lite vila efter inridning och kastrering och åter ska sättas igång i sommar. I den årskullen finns det en Hreifur från Halåsen, som jag inte vet så mycket om. Är det någon läsare som vet och känner till var han hamnat eller hur det går för honom, får ni gärna höra av er. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"