Köper en lott på väg till Wången



Lastar Meyla i transporten och far upp till Wången och rider ett pass för Gummi. Vädret är på topp, likaså humöret. Ska bli kul och inspirerande. Hoppas banan har torkat upp lite sedan vi sist var upp.

Laddar inför tävlingen på lördag :)

Borde kanske köpa en lott?! I förmiddags var jag ute och red Rakel. Kom till en äng, mobilen pep till, hade fått ett mess. Tog upp telefonen, läste och stoppade ner i fickan igen. Tog en galopp över ängen, en härlig sådan. Lade märke till en lite större sten, som någon stoppat i ett hål, som jag kom väldigt nära, men ingen fara, galopperade en bit till. Skrittade sedan vidare hem. Gjorde i ordning Rakel och släppte ut henne i hagen. Gick in i stallet för att svara på messet. Mobilen var borta :(

Tack vare messet och galoppen så visste jag ju lite bättre var jag kunde börja leta. Men en hel jävla (ursäkta) äng. Som att leta en nål i en höstack.

Ja, ja, skam den som ger sig. Tog en promenad till ängen. Kändes ganska hopplöst, hade ju inte memorerat hur jag red över ängen, i galopp. Men gick ut på ängen, det enda jag hade lite koll på var ju stenen. Gick mot den, stannade till där och tittade mig omkring, ett par hektar, inget blänk i solen. Funderade över drulleförsäkringen på hemförsäkringen, hur stor är självrisken, vad kostar en ny telefon?? Ganska uppgiven, hela mitt liv finns i den telefonen..

Vände mig om för att ge upp och där 20 cm från stenen, låg min mobil :D. Snacka om tur, i hektar!!! 

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Klart du ska köpa en lott, "plötsligt händer det"

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"