Gneistis vårkval 2012

Agneta på Idun

I strålande väder (hmm ibland hagel) genomfördes idag Gneistis vårkval på Wången. Garanterat historiens lägsta deltagarantal, men det gick bra ändå. Bra stämning och superduktiga arrangörer. Annat var det för några år sedan, på den tiden då jag red Gígja, då blev det fullt på kvaltävlingen så jag fick inte vara med när jag anmälde mig två veckor innan sista anmälninsdagen. Det var tider det...
Arvid på Elli
Själv var jag anmäld till en klass, T1, denna gång. Det var som att vara på semester med en häst och en klass. Helt klart blev man sugen på lite mer när man satt hela dagen och tittade på alla andra som red och redan hade mitt avklarat. Startade i dagens första klass som nummer 8.
Blíka från Bergets
Är jättenöjd med dagens resultat, kvalade till B-klass. Meyla var väldigt missnöjd med min hand, gick emot, högt och oroligt med huvudet. Vad jag än försökte med så blev fröken aldrig nöjd. Klev t o m av innan jag gick in i collectingring för att kolla att jag inte tränsat galet, spännt in päls eller gjort något annat tokigt. Förstod inte riktigt hennes missnöje men men, hon kände väl av att jag var både nervös och stel/spänd. I övrigt gick hon i det tempo jag önskade och krävde, nedtagningarna helt ok, ökningarna var jag nöjd med, takten var genomgående ok, med lite taktmissar och styvhet. Men för att ha tränat ganska oseriöst denna vinter så var jag ändå nöjd med prestationen. Trampade sig själv tyvärr lite i ena svängen i ökade tölten. Men fick 6:or för ökade tölten, superkul! En vinter till med "seriös" träning så skulle vi bli farliga ihop (ha ha). Men Meyla ska ju bli avelssto, så det blir ingen vinterträning till ihop. Jag njuter nu, så mycket jag kan.

Malin på Orri
Kul var det och blodad tand fick jag, som alltid när det går bra. Kollar nu Wången elevernas tävling i maj. Men måste kolla grenarna, hänger ju inte med i alla siffror som dom lagt till på töltklasserna. Förr i tiden när jag tävlade då fanns det T1 och T2, nu verkar det ju finnas hur många T... som helst.

Får ju rida både Wångens och Timrås nationella nu. Men överlåter det till proffsen. Önskar leka på lite behagligare nivå en gång till, ev i maj. Sedan är det betäckningsdags för min underbara tjej :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"