Sadlar

Är i behov av ytterligare en sadel. Har endast en sadel och ibland skulle jag behöva två. Provsatt några stycken sadlar på VM och föll pladask för denna.
EQUES Forma

"Toppmodern islandssadel med perfekt balans och stöd för ryttaren som är designad av toppryttarna Rasmus Möller Jenssen och Fredrik Rydström (som nu mera bor i danmark.)

Forma sadeln har ett något lite djupare säte än sina föregångare och ger därför i kombination med rejäla stöd på lillkåpa och för skänkel, ryttaren det där lilla extra stödet. Sadeln har mjuk sits och mjuka formbara bossor mot hästen.

Forma har en bred kanal, att sadeln är kort, sadelns djupaste punkt är mitt i sadeln så viktfördelningen på hästens rygg blir så bra som möjligt, att sadeln bidrar till att ryttaren får en bra och behaglig sits för att därmed fungera för de flesta ryttare och hästar oavsett modell även särskilt breda kraftiga hästar. Forma är stoppad med latex och har en flexibom. Forma har softsitts som även Sellan har.En underbar sadel att rida i.

Montering och provridning av rätt koppjärn ingår i priset. EQUE Forma finns i 16-17,5 tum och finns 7 olika koppjärn att välja på."

Har aldrig haft en sadel med utbytbara koppjärn. Någon med erfarenheter?

Säljs i Sverige av Djurdesign.

Kommentarer

Unknown sa…
Jag har haft en wintec, superskön, men det största järnet var för litet. Jag har en stor häst men ingen jätte. Ska nog gå för en sådan igen till lillskrutt, tycker det är fantastiskt på en unghäst och hon blir inte så stor tror jag. Men en gäng hästar som du har måste det vara en bra lösning.
By the Way, det är skitsvårt att lägga in kommentarer, det är svårt att se det här orden man ska skriva, de är i princip oläsliga. Får se om jag lyckas den här gången...
Anonym sa…
Jag har en Loftur med utbytbara koppjärn,jättenöjd!!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"