Otäckt nära

Vilken sommar, vilket väder, vi haft dom senaste två veckorna. Jag njuter, men minns att jag för tre veckor sedan gick i raggsockar. Sommaren är fantastisk, säger jag som älskar vinter, det är bara det att den är för kort, här uppe. Men just nu klagar jag inte.



Det är härligt att rida på förmiddagarna. Det är svalt men ändå så pass så man kan rida i tischa. Väldigt lite ohyra, bromsen har helt lyst med sin frånvaro. En skön sommar för hästarna. Hoppas hösten blir lika skonsam mot hästarna.

Men se vad skådar mitt öga, bara max 1 km hemifrån om äns det. Bara 200 m från en gård, med folk. Lite för nära för en björnbajs. Men jag är för dum för att vara rädd. Tror och hoppas att björnen hör vårt hovklapper långt innan vi närmar oss och drar dit pepparn växer.

Men erkänner att jag ibland hostar i onödan, sjunger och visslar. När jag rider ensam på mjuka fina skogsstigar för länge.


Vet ni att skogen är full av både hallon, smultron och blåbär. Allt på en gång. Jag blir tvungen att kliva av flera gånger under en tur för att smaka lite. 

Hoppas ni också njuter av sommaren, alla goa där ute i världen.

Snart så packar vi väskan för en tripp till VM i Berlin. Som jag längtar...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"