Anmäld till bedömning

Rakel, augusti 2012

Idag, sista dagen, går anmälan och betalning iväg för avelsbedömning av Rakel från Jemthagen, född 2006. Klassen för 7-år och äldre ston. Bedömningen går sista helgen i augusti på Romme, Borlänge.

Det har inte blivit någon lång träning/förberedelse så förväntningarna är inte superhöga. Men det ska bli kul ändå. Passen är det som väger tyngst och är även det som är osäkrast just nu. Men det går ju alltid att träna/förbereda mer och visa om.

Rakel är helsyster till fina Meyla (8,20 ext och 8,80 rid) men dom är helt olika. Olika färg, olika kroppsmodell, helt olika i sitt rörelsemönster och i sitt humör. Båda med sina för- och nackdelar.

Tyvärr åker jag till Mallis (inge synd om mig) samma helg, så jag hoppas programmet blir sådant så jag hinner se åtminstone Rakel, även om jag troligtvis kommer att missa den öppna bedömningen på söndag.

Rakel är till salu, till någon som vill ha en fin ridhäst att utvecklas och tävla med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"