Ómurs träning

Pratade med Gummi här om dagen. Han verkar mycket nöjd med träningen av/med Ómur. Tror rent ut sagt att han njuter av att rida den lilla goa hästen. Rider både med och utan sällskap och tränar på ridplanen. Utvecklingen går verkligen framåt.

Medans jag fortfarande bara sitter och åker på Meyla så jobbar Gummi verkligen med Ómur. Så nu är det åter dags för Meyla att åka en sväng till Gummi för vidare träning. I helgen skall jag ha henne hemma, för att få rida och njuta några gånger i dagsljus, men sedan stoppar jag in henne i transporten och far till Valne igen.

Det går så mycket enklare och fortare för ett "proffs". Jag har så svårt att avgöra när dom är mogna för nästa steg och daltar väldigt länge i varje moment innan jag vågar gå vidare.

Då blir det bara en ridhäst kvar hemma, fram till påsk, och det är Gígja. Vill jag så kan jag sko Hraffa och sätta igång henne, hon är ju inte dräktig. Men frågan är om det är någon idé, för bara 3-4 månader. För hon ska ju betäckas i sommar igen. Men hon är ju en super rolig ridhäst, så kanske att jag gör det, för lite lättare ridning...

Bjuder på en augustibild på Ómur, 3 år augusti 2008.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"