Bihåleinflammation?

Nej det tror jag inte, men det var det första jag kom att tänka på för Glóría är svullen längst med nosryggen, på båda sidor, dvs nedanför ögonen och ovanför näsbågarna. Hon är inte förkyld, ser pigg ut på ögat, men har två svullna "limpor" längst med nosryggen. Över nosryggen är hon inte svullen utan precis brevid.

Någon som vet vad det kan vara?

Kan dom svälla upp i samband med tandfällning? Någon inflammation pga det? Hon är ju i den åldern att hon skall fälla sina första kindtänder uppe.

Har aldrig varit med om detta tidigare, så därför frågar jag er?

Hon är inte öm på svullnaden.

Kommentarer

Ulla sa…
Kan mycket väl vara tänderna! Jag har haft liknande på Gandur när han bytte tänder som ung. Det gick gå bort efter ca 3-4 dagar. Men ha lite uppsikt så det inte är inflammation eller att tänderna växer fel.
Anonym sa…
Hej, För några år sedan fick vi samma symptom på flera hästar i vårt stall efter ett tandläkarbesök. På de flesta gick svullnaden ner av sig själv men för en av dem krävdes det veterinärbehandling innan svullnaden försvann helt.
camilla sa…
Fick du reda på vad det var din häst hade över nosryggen? Min häst har nämligen fått samma symptom, men han är 20år, så jag tror itr det är tandfällning, men kanske nåt med tänderna ändå??

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd