Det blev en ridtur

Jag fick med mig Leif ut på en ridtur idag. Trodde inte det i morse, det var -23 grader när vi klev upp och ut och skulle morgonfodra hästarna. Men efter lunch var det ENDAST -15 grader, strålande solsken och helt underbart väder.

Det är sällan jag får möjlighet att se Gígja från sidan av, rider ju mest henne själv. Men det är en fröjd att se hur bra hon går när Leffe rider. Är det för att han inte ställer några krav? Hon stormtrivs under honom. Livet lekar, kan jag riktigt se henne säga...

Själv satt jag och tävlade mot solen, vem av oss som kunde skina som en sol mest. Jag är lyrisk över Meyla som ridhäst. Hon är helt enkelt ljuvlig. Även fast det fortfarande går vingligt, obalanserat och ganska ostyrbart. Så är jag supernöjd. Skritten, traven och galoppen är urläckra. Tölten får jag endast till i nerförsbackar, när jag ställer henne ganska mycket. Har inte ansträngt mig så mycket heller, vi jobbar mest på konditionen hon och jag (bådas vill säga). Hon är så possitiv, jag kan tänka mig henne om ett år, mumma för själen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"