Avelsmöte på Wången?

Behöver vi ett avelsmöte på Wången i vår, för att prata avelspolitik?

Vad är avel, vad är uppfödning? Vad är avlare och vad är uppfödare?

Behöver vi ett möte dit vi inte bjuder in veterinärer eller dyl för att föreläsa utan ett möte där vi själva får tycka och tänka om den svenska avelns framtid.

Bluphingtar, färgavel, 1:a klass och 2:a klass, bedömningar, SIFs regler mm. Vad tycker vi, vad tänker vi? Skall vi fortsätta tycka och tänka hemma vid köksbordet eller skall vi framföra våra synpunkter?

Behövs detta eller är det bra som det är?! Finns det några avelsintresserade här i Jämtland/Norrland?

Kommentarer

Gunilla sa…
Hej Maarit.
Visst skulle det vara intressant att träffa andra avelsintreserade och diskutera kring detta ämne, som berör alla som är intresserade av islandshästar.
//Gunilla
Irja sa…
Självklart ska vi ha ett möte på Wången. Jag tror att vi är många här uppe som egentligen är väldigt intresserade av att utveckla vår avel men vi har inte någon tradition att träffas och föra diskussion kring det. Hoppas på tillräckligt intresse så at mötet blir av - Jag kommer!
Anonym sa…
Det är ju alltid aktuellt, är BIRKare också välkomna?

/Christina
Anonym sa…
Jag kommer gärna! Jag är ju ny på området och vill gärna ta del av tankar och lärdomar. Får väl kalla mig....fölmormor....uppfödare eller avlare???? Höh? Vad är skillnaden, finns de skillnad?
Ser iaf fram emot Dis och Maihildurs små pluttisar :-)

Kram
Anonym sa…
Hej, vad roligt med ett avelsmöte här uppe, särskilt nu när debatten är i full gång på alla håll tack vare de senaste artiklarna i Islandshästen. Hoppas att det blir av och att jag ska ha möjlighet att åka.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"