Vinter = kondition


Nu är det väl helt otroligt härligt väder, eller vad tycker ni. Vi har mycket plogade vägar runt byn, så det är hur fint underlag som helst att rida på. Det är även väldigt mycket snö och lätt snö att pulsa i. Det är lagom kallt och det bara snöar mer och mer. Det har inte varit tö och isigt någon dag, så än har ingen börjat sanda, så det går att åka släde hur bra som helst.

Jag tror inte att vi haft så här mycket snö i december någon gång sedan vi flyttat hit.

Jag njuter, speciellt dom dagar som jag får vara hemma i dagsljus och rida ut på hästarna.

Det är nu jag bygger upp kondis och styrka på mina hästar. Bygger upp det possitiva samarbetet. Det är väldigt lite arbete på ridplan eller ridhus för min del den här årstiden.

Bilden ovan är på Glória från förra vintern då hon lekte herre på täppan uppe på en snöhög i hagen.

Kommentarer

Unknown sa…
Vilket mysigt väder, här i Stockholm är det bara regn och lera. 4 dagar snö i år det är allt.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"