Panik...

I augusti börjar jag påminna folk om ID-kontroll och chipmärkning. Ändå blir det samma sak varje år, dom två-tre sista veckorna på året skulle jag kunna jobba ihjäl mig. Det är så trist att säga nej till folk som ringer och har glömt. Men mitt dygn har endast 24 timmar, jag räcker inte riktigt till. Dom som ringer nu blir oftast väldigt sura för att jag inte vill/kan jobba, dom glömmer bort att det är dom själva som ställt sig i denna situation.

Dom flesta är duktiga och oktober-november är dom månaderna som jag ID-kontrollerar och chippar allra mest. Under dom intensiva veckorna avsätter jag oftast två-tre dagar i veckan och far hela Jämtland runt.

Jag rekommenderar augusti-september, då har fölen fortfarande en päls som är "läsbar" vad gäller virvlar. I oktober-november börjar pälsen bli så lång (och oftast blöt) så då är min arbetssituation mycket svårare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd