Skit väder...


Igår hade vi det värsta av alla tänkbara väder, tycker jag. Det blåser är 0 gradigt (lite mot plus), det regnar isbitar och allt är täckt av ett islager.

Det tog mig en timme att ta mig hem från jobbet, istället för 25 minuter. Längst vägen stod bilar i diket, bussarna och långtradarna hade parkerat mitt i vägen för dom kom inte längre. Där sitter man i bilen och är ganska nöjd över dom nya dubbdäcken och en rejäl bil.

Konstaterar att det dessa dagar är himla skönt att man har vindskydd till hästarna, torrt att ligga på och någonstans att gömma sig för allt slask och is som kommer från himlen. Men gissa om min förvåning när man kommer hem och fodrar, där står dom alla hästarna under bar himmel och fölen ligger i snön. Struntar fullkomligt i de halmade och fina vindskydden som man byggt upp åt dem.

Det är nu man skulle vilja att "hästinspektörerna" kom på besök och fick se hur hästarna beter sig. Inte som man tror, alla gånger...

Bilden är från vårvintern 2008, med Hraffa i förgrunden.

Kommentarer

Unknown sa…
Vad mysigt det ser ut, men trist med vädret. Det var ju så fint tidigare.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"