Tegelsten i julklapp



Trodde det var påslakan, från Lexington, i paketet - det var tungt. Kunde inte drömma om denna bok. Så gissa om jag blev glad, när jag såg vad det var. Nu har jag lite att läsa och kan bara säga att boken är helt fantastisk, vilken intressant läsning den bjuder på och bilderna är helt enorma. Har bara kommit 20-30 sidor men kan helt klart rekommendera boken som finns på engelska, tyska och isländska.

Här i Sverige vet jag att den finns på Agersta Islandshästar att köpa, annars finns den på Eidfaxi, via nätet.

På omslaget ser ni den legendariska skimmel hingsten Hrimnir frá Hrafnagili. I boken finns även bilder på Ómurs pappa Tóroddur och för oss här i Jämtland kända Randver frá Nýjabae mfl.

Boken är på 400 sidor och innehåller minst en bild på varje sida.

Kommentarer

Maddi sa…
Läcker tegelsten! Tror jag ska skriva upp den också på önskelistan :P

Hoppas julen varit mysig!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"