Läcker hingst till Stian


Stian Pedersen i Norge har åter en läcker hingst i sitt stall. Magnea och Björn har sålt den superflotta hingsten Tindur frá Varmalaek till Norge.

När vi var till Island i våras fick vi se denna super fina hingst efter Smári frá Skagaströnd. Han har en bedömning på totalt 8,68 med en ridegenskapsbedömning på 8,95. Så ni kan förstå att Stian åter igen kommer att entra banorna med något riktigt riktigt flott.

Ni kan läsa mer på Varmalaeks hemsida.

Tyvärr har jag ingen bild att bidra med, min kamera gick ju sönder när vi var på Island. Men jag kan lova att han fastnat på min näthinna för all framtid.

Jag bjuder istället på en bild på Kristall frá Varmalaek, en lillebror till elit hingsten Mökkur frá Varmalaek. På bilden endast 4 år gammal, i våras med Tóti i sadeln.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"