Thruma kommer hem ikväll

Thruma 2012
"Lilla" Thruma kommer hem ikväll. Hon har varit på Toftinge, hos Danni och Berglind, på träning/fortsatt utbildning. Men ikväll kommer hon äntligen hem, varit borta sedan 11 juni, då vi körde ner henne.

Har turen att få henne uppkörd av Joanna, som hade andra ärenden neråt i landet. Har ju själv problem med svanskotan vid så långa bilresor. Skönt att slippa, för det blir för mycket med 8 timmar i bilen för mig. Har kört så mycket hästar åt andra människor så nu är det min tur att "få-åka-med." När vi bor där vi bor så är det fantastiskt att kunna samåka och hjälpa varandra. Detta kommer återgäldas. Är så tacksam!

Thruma blev inriden av Erika i vintras, mycket nöjd med inridningen, sedan fick hon vila under våren innan hon fick åka iväg på nästa genomkörare till Toftinge. Har inte varit ner och sätt henne bli riden under träningen, men har fått lite filmsnuttar. Självklart ville Danni att jag skulle komma ner och se henne blir riden. Men det är lite komplicerat med avståndet.

Skulle så gärna vilja provrida henne själv nu, men det är inte möjligt, som läget är för mig nu. Skulle vara en kul häst att börja kursa med i vinter tex. Men hon får komma hem och vila i några veckor. Sedan är det dags att hitta någon som vill fortsätta hennes utbildning. Jag skulle vilja avelsvärdera henne nästa år. Det gäller att bestämma något bra under hösten.

Självklart skulle jag vilja behålla henne själv, hon är enda stoet efter Ómur, som vi har. Men så länge som jag inte kan rida själv, kan jag heller inte spara på alla ridhästar. Måste inse att ridhästarna måste bort. Men det gör ont i lilla hjärtat att göra sig av med så fina hästar, en efter en.

Hon står inte på till-salu-listan, ännu.
Thruma vintern 2015

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"