JAG VILL RIDA!!!

Senast jag var på kurs var för ett år sedan på tredagars. Bortsätt från VM så var jag på tävling senast på Gneisti Open dvs ett år nästa helg. Efter Gneisti Open 2014 slutade jag rida pga min smärta kring svanskotan.

Har avstått från alla aktiviteter under detta år, även som publik, för att inte reta ridsuget.

Men tredagars i år kunde jag inte motstå. Anmälde mig med önskemålet att få två privatlektioner per dag ev lite kortare än vanliga ridpass.

Jag ville istället för ridning träna på longering, tömkörning och övrig arbete från marken. Ville då vara helt ensam med instruktören för att få fullt fokus.

Detta blev toppen. Har hittills fått massor med energi, hjälp, idéer och inspiration. För att inte snacka om motion.

Detta borde vi verkligen jobba mer på allihopa, speciellt med våra unghästar.

Men mitt ridsug och mitt psyke lider när jag ser alla andra rida. Jag vill också upp på hästryggen.

Jävla kropp! Sköt om era, medan dom fungerar, när som helst kan det vara försent och då går det inte få det ogjort.

Kommentarer

Catrin sa…
Har följt dig o din svanskota ett bra tag nu... :-(

Som ett sista försök hade jag kontaktat Dr. Shaozu Liu (kmmottagning.se) - hon kan göra saker med smärttillstånd som ingen svensk läkare någonsin förstår sig på... ;-)

Jag o många med mig som lever i kroniska smärtor har fått lindring av henne när sjukvården givit upp och bara skrivit ut starkare piller!

/ C.
M A Friman sa…
Tack, detta ska jag kolla upp.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"