SM kvalad



Ja, då har jag lyckats kvala Ómur till SM i Gaedingakeppni ännu en gång. Känns riktigt kul :) 

Poängen blev inte riktigt lika höga denna gång som förra gången på Romme. Då var det på torr fin ovalbana, denna gång på ganska blöt och tung rakbana. Kände skillnad på vilja/framåtbjudning så jag förstår poängskillnaden.

Han kändes tung i första töltsträckan, jättefin i traven, passläggning och passen blev fin. Tog sedan skritt, fast jag tänkt galopp, men eftersom inte bjudningen riktigt fanns där så ville jag ge honom lite andrum plus att jag ville ta tölt efter galopp och ha tölten en sträcka åt andra hållet än den första töltsträckan. Kände mig fokuserad eftersom jag mitt under ritten lyckades ändra min gångartsordning mot den planerade. Avslutade alltså med galopp och en tölt efter skritten och den sista töltsträckan blev bättre än den första. Nöjd!

Gaedingakeppni är så himla mycket roligare än vanliga sportgrenar. Njuter så när jag rider detta, så mycket ridglädje.

Duktig häst!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"