Dagens clinic


Gummi på Ómur



Vilket vackert ekipage.

Dagens clinic med Ómur och Gummi handlade om bålstabilitet, vikt, balans och att inte vara så tung i rumpan. 

Jag som haft problem med svanskotan i tre års tid och inte kunnat sitta ordentligt i sadeln och absolut inte kunnat göra halvhalter ordentligt. Har i sommar varit så glad/lycklig över att jag åter har börjat kunna sitta i sadeln och vinkla bäckenet igen. Men ack nu var det fel, nu ska man lyfta upp bäckenet ur sadeln istället. Aldrig får man vara nöjd så värst länge.

Ómur fick visa upp alla sina "dåliga" kunskaper som vi skapat tillsammans, styvhet, stelhet, passtakt, hög form, slängtrav, tappade bakben dvs allt som jag som ryttare åstadkommer med "noll" i kroppskontroll.

En vacker dag kanske han får visa upp sina bästa sidor istället, en annan dag i ett annat liv med en annan ryttare.

I give up... ridning är för svårt!!!

I mitt nästa liv skall jag istället tillverka chokladpraliner, dom lyckade kan jag bjuda på och dom misslyckade kan jag äta upp själv. Alla nöjd, alla glad!

Kommentarer

Kan jag få anställning i pralinfabriken?
Vadå lyfta bäcken? Snyft. Jag som får så mycket skäll för att jag inte sitter tillräckligt djupt ned i sadeln.
M A Friman sa…
Det är ingen större skillnad egentligen bara ett bra sätt att uttrycka sig. När man sitter i sadeln, korrekt, skall man för att hästen ska kunna höja sin rygg lyfta lite på sitt bäcken. Ungefär samma princip som att dra sig själv i håret uppåt för att få bättre hållning.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"