Höstens första arbetsdag



Planen sprack omedelbums. Inte han jag rida idag efter jobbet. Prioriteringar och omstruktureringar. Men det tar tid att visitera 30 hästar och därefter fylla på vatten till 30 hästar fördelat på 5 hagar. Medicinera Rakel och promenera med henne för att få ner det sista av svullnaden.

Men största anledningen till att jag inte han rida idag var ju ändå Ernst, Pirre och Mackan. Torsdagkvällar är jag ju bänkad framför TVn, i en vecka till. Sen så kan jag återgå till ridningen.

Imorgon ska jag kontakta veterinären och höra hur vi fortsätter med Rakels medicinering. Ingen feber och svullnaden är nästan borta, det är bara sårskorpan som är på väg att lossna och då blir väl såret öppet ett tag och vet inte om hon kan vara extra känslig ett tag nu?! Återstår att höra. Men vore skönt att sluta lite tidigare med medicineringen än det inplanerade 7 dagarna.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"