Jag beställer mera regn



Regnet bara vräkte ner när vi red tölten på eftermiddagen. Kände ingen skillnad på varken takt, tempo eller form hade bara fullt sjå med att inte låta tyglarna glida ur händerna och att få undan allt vatten ur ögonen. Ómur satte bak öronen för att inte få in vatten. Två dränkta katter. Bekymrade mig även för vilken färg jag hade på trosorna då jag insåg att ridbyxorna skulle bli så blöt så dom skulle bli genomskinliga. Attans vad bra poäng vi fick. Så jag beställer mera regn till imorgon.

Fick även riktigt bra poäng i femgången på tölt, trav och skritt tom nån 7:a. Men fick noll i pass av några domare för att läggningen var för sen även om vi låg i pass. Nya regler, bara att lära om.


Stilpassen gick kanon dvs första heatet. Fick 6:or och 6,5:or, supernöjd med nedtagningen men fick bara 5. Tiden låg på 10, något. Supernöjd! Måste dock plugga regler för jag sjabblade bort heat två, trist.

Imorgon speedpass förutom två finaler. Kul!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"