Stallets avfall

I april-maj 2012 plockade jag (och L) massor med skräp, som kom fram efter snösmältningen, i samband med att vi fixade till sommarhagarna, metall, hårdplast, mjukplast, gummi osv. Fick då en idé, att under 2013 köra avfallsinlägg på bloggen.

Såg häromdagen att Ridsport (tidningen) under 2013 kommer att skriva om hur man bäst tar hand om stallets avfall, antingen det gäller hästskor, ensilageplast, lysrör eller fodersäckar. Då kändes det verkligen aktuellt att haka på. Låter härmed 2013 bli ett avfalls år! Jag läser inte tidningen, eftersom dom böjkottat Islandshästarna. Men ibland gluttar jag in på deras Internetsida, för att hitta lite annan fakta. Hoppas kunna hänga med där istället för i tidningen ang detta?! Annars kör jag helt mitt eget race, utan tips och idéer därifrån. Men kanske från er andra bloggare?


Det optimala är att så mycket som möjligt kommer med i ett kretslopp och återanvänds. Avfall kräver dock ett visst utrymme i väntan på att bli transporterat till återvinningsstationen. Lite om hur jag gör kommer ni alltså att få läsa om under 2013. Kommer självklart att ta hjälp av min sambo, han är ett proffs på detta område. Själv är jag otroligt lat och okunnig, men nu ska jag ta mig i kragen och ge detta en chans.

Ridsport vill gärna ha tips om hur just du gör med detta! Har du hittat ett bra sätt att sortera och samla stallets avfall vill dom gärna att du delar med dig av det. Maila redaktionen@tidningenridsport.se med ditt tips.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"