Livskvalité




Vilken underbar helg vi haft. I veckan var det över -20 grader och nu till helgen steg tempen lägligt till -6-8, sol och relativt vindstilla. Imorgon måndag har dom åter lovat upp mot -20 grader. Kan man få det bättre?!

Underlaget är perfekt på dom plogade vägarna och på ridplanen. Dock är det inte lika kul på dom opogade vägarna eller i skogen. Skaren är "vass" över det tunna snötäcket. Idag red jag/Meyla och Marie/Frimann en runda vi kallar "Holmflorundan". Till störta delen plogad grusväg men en kort sträcka var det oplogat. Frågan var vända eller prova, vi valde att prova och skrittade försiktigt med flera pauser. Tittade ner flera gånger för att se att det inte blev några sår. Men ack när vi kom hem var Meyla ändå öm i senorna båda fram. Trist och man ångrar sig så otroligt mycket efteråt. Ogillar att vara efterklok.


Även Rakel och Már jobbade på bra idag. Longerade Már och han är riktigt lyhörd, det är så kul med unghästar som lyssnar. Rakel gör mig så glad, även om allt inte är perfekt. Hon har så otroligt positiv inställning till arbete och vill vara till lags. Hon ger energi och glädje. Tänk om man vore en duktigare ryttare och kunde göra allt rätt på en gång när hon så gärna vill jobba och göra rätt. Men det blir små fel hela tiden, men vi kämpar på.

Har två intensiva veckor framför mig, med kick-off i Åre i tre dagar och en annan kick-off i Vadstena. Ska även åka ner och hälsa på Ómur. Tyckte därför att det var lämpligt att skicka Rakel till Valen gård i några veckor. Det passade Gummi bra, så på tisdag åker jag ditt med henne. Gummi får rida igenom hästen, hjälpa mig med det jag inte får till och utbilda henne vidare. Tar tillbaka henne lagom till kursen som går på Wången i början av februari.

Hoppas även ni haft en skön helg?!

Þruma från Jemthagen

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Underbar helg här med. Sparad i hjärtat och tas fram någon regnig, kall och grå dag :)
M A Friman sa…
Det unnar jag dig. Sköt om dig (och hästarna).
M A Friman sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"