Lördags pyssel



Ma'r i vintrig hage
Både Ma'r och Meyla har blivit motionerade idag i det fina vädret. Sol och ca 8 minusgrader, så där perfekt vinterväder. Meyla fick ett arbetspass på ridplanen, även om jag på helgerna brukar rida ut. Men idag var jag bara så sugen att sitta på plan och jobba. Ma'r fick också jobba på plan i longering.

Meyla efter ridtur
Har förutom ridning hunnit med att halma vindskydd, mockat hage och i samband med det njutit av en underbar solnedgång. Vad härligt det är med helg.




L hjälpte till att mocka hage. Tyckte bilden blev så rolig, ser ni skitknulen som lämnar spaden mot skottkärran? Tror L tog mer än en knul åt gången, för det gick ganska fort. Men just här ser det ut som en knul.

Kommentarer

Hej Maarit!

Jag minns att du skrev om en bekant som sydde vinterridhandskar i älgskinn (det är rätt länge sedan), och jag skulle vilja komma i kontakt med henne.

Det är så nämligen att jag vill skänka ett par handskar som pris på Basjkirhästens Dag i sommar och jag vill testa ett par själv i vinter förstås;)

Svara här om du vill eller mejla mig: manadis@live.se

Tack på förhand, Disan
M A Friman sa…
På bloggen ligger en bild på en Superbra lädersmörja, till höger lite nedanför länkarna till Islandhästnyheter och Ishest News. Klicka på bilden så kommer du till Agnetas hemsida Flinktorpets hantverk. Det är hon som säljer dom hanskarna. Jag rekommendera, dom är lite otympliga i början, men nu när jag använt mina i två vintrar är dom helt oslagbara. Har aldrig fryst i dom.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"