"Bloggen" 5 år

5 år gammal bild
Idag fyller "bloggen" fem år, hipp hipp hurra. Jag vill ju helst inte kalla detta för en blogg utan använder ett blogg program för att det är ett enkelt sätt att uppdatera daglig information med på nyhetssidan på hemsidan. En blogg skall innehålla lite annorlunda inlägg, tycker jag, än vad jag brukar göra/lägga. Lite mera tankar, värderingar och funderingar. Jag använder det mest till att informera vad som händer här på gården hos oss på Jemthagen och saker som jag hör ang SIF, Gneisti och lite andra förbund. En annan stor anledning till denna sida är att kunna använda alla dom fotografier jag tar.

Första inlägget gjordes 2 januari 2008. Bilden är från då. Vi är ute med Gígja på hennes första slädtur. Inkörd under hösten 2007. Hon är en otroligt härlig körhäst, trygg och arbetsvillig. Eftersom hon varit dräktig i några år, fått tre föl, så är det nu länge sedan jag körde henne. Hon skall snart sättas igång igen och då ser jag körningen som det ultimata sättet, skonsamt för ryggen och bygger upp en bra grundmuskulatur. Hon blir också stark som den ultimata passhäst som hon är.

Ser också att jag 2012 gjort fler inlägg än 2011, det förvånar mig lite. För 2011 var ju för oss ett TOPP år med VM och allt, vilket inte 2012 varit. Slår dock inte antalet inlägg som jag gjorde 2009, undrar just vad jag hade då att skriva om. Ibland kan det vara lite kul att blicka backåt. Men nu ser vi fram emot ett fint 2013, inga föl men säkert en massa annat skoj.

Är det någon där ute i sybervärlden som följt oss ända från 2 januari 2008?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"