Nu kör (rider) vi...


Har anmält mig till Dilles vintertävling 17 februari, med både Meyla och Rakel. Tänker även anmäla mig till Gneistis vintertävling 23 mars, med både Meyla och Rakel. Vem minns en fegis...

Missar Wångens tävling nästa vecka, är bortrest.

Har anmält mig till Gneistis kurs för Gummi på Wången i 9-10 februari och Gneistis passkurs som går från februari till juni. Börjar kursen med Rakel men hoppas avsluta kursen med Ómur.

Hoppar över kursen för Atli som körs i Digernäs i mars, ska på konsert istället, och har även tackat nej till Avelsvisarkursen som går under påskhelgen, skärtorsdag och långfredag. Låter ungdomarna sköta den delen och njuter själv av skidåkning och kolbullar den helgen.

Det händer massor med kul nu framöver och vill gärna vara med på allt men det går inte. Från lågsäsong rakt in i Islandshästvärldens högsäsong.

Funderar även på att vara med på Gneistis tävlingshelg den 27-28 april, kval och light. Då är ju även Ómur hemma.

Har stallet fullt med superroliga hästar, så jag kan ju inte bara gömma mig i skogarna, även om jag tycker att det är bäst och roligast. Mår liksom bäst där i min ensamhet. Min trygga tillvaro. Att komma ut i verkligheten är jobbigt för själen.

Inte att förglömma Gneistis årsmöte 1 februari och SIFs avelsbedömning på Wången i juni. Dessutom tror jag att programmet kommer att fyllas på med nya aktiviteter hela tiden. Inte blir man "jeralaus".

Höll på att glömma att jag anmält mig till tredagarskursen på Wången i augusti för Einar, Gummi och Atli. Årets höjdpunkt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"