Två veckor ridförbud

Har sedan vårvintern haft ont i svanskotan eller rättare sagt musklerna kring svanskotan. Höftböjarna är för korta och trycker på svanskotan, musklarna som trycker på kotan fäster bak, mitt på ryggen och går fram/förbi svanskotan och till framsidan av höfterna. Det går alldeles utmärkt att rida och sitta, men när jag ska resa mig upp eller kliva ur sadeln så smärtar det våldsamt.

Tog tag i saken efter semestern och har gått hos en sjukgymnast, fått bl a akupunktur i örat, där nerverna till ryggraden och dess muskler tydligen sitter. Har fått stretsch övningar (skulle göras flera gånger per dag) och massor med massage med liniment varje vecka.

Inget hjälpte och idag var det dags att träffa farbror doktorn. Toksnygg och där skulle jag dra ner byxorna för att han skulle klämma på min svanskota. Hmm...

Det slutade med två sprutor och ridförbud i två veckor. Får ge det en chans för jag vill ju bli av med smärtan.

Back to basic övningar så som longering, markarbete och tömkörning.

Kommentarer

Therése sa…
Lagom kul att dra ner byxorna inför en snygg doktor... Stackare. Men hoppas att det blir bättre.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"