Längtar till helg

Måndag morgon och jag längtar redan till mer ledighet. Så mycket som inte hans med i helgen, eftersom jag var på kurs.

En del av vinterhagarna är nu utan hästar och det är dags att ta hem saltstenar, vattenkar, batterier och elaggregat. Svårt och trist att göra på kvällen i mörkret. Tråden ska också läggas ner så att inte älg och rådjur har av och sönder så mycket men framför allt för att skid- och skoteråkare ska ta sig fram i vinter.

Ston med föl går fortfarande i en sommarhage. flyttade dock över dom till den hagen där hingstarna gått tidigare, det finns mer att plocka med där och vindskydd. Hingstarna äter slarvigare än stona!

Kommentarer

Fia sa…
Hej, visst det går väl bra //Fia
Fia sa…
Ah, just det.. men jag kan skicka dem på din mejl istället då? Vad är den? Eller så kollar jag efter den ikväll och skickar då
Fia sa…
Hej, förlåt, glömde helt av det, och nu hittar jag inte din mejladress. Är förmodligen helt blind, men... hehe

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"