Ómur på inkörning



Ómur har ett lynne av guld och tränaren är ett proffs. Då blir det omedelbara resultat.

Ómur är hos Gummi, Valne gård, på inkörning. Hemma har han blivit förberedd med mycket tömkörning, han är van vid tömmar på och vid sidan av rumpan och är inte det minsta bakskygg. Därefter lämnade jag över resten till Gummi, då jag inte hade någon hjälp att tillgå hemma. Man behöver vara fler vid inkörning och Gummi har nu tre duktiga hjälpredor i stallet.

Tidigare har jag kört in hästarna Frida, Thóra och Gígja. Frida och Thóra är sålda och nu planerar vi att sälja Gígja framöver, så därför fick jag förra veckan planen att köra in Ómur. Vill ju ha en häst att åka släde med på vintrarna. När Gummi visade blider på sina inkörda hästar, fick jag den lysande idén att ta hjälp av honom då han har personal på plats just nu.

Körningen kommer även att bli ett ultimat komplement för att stärka upp Ómurs ryggmuskler och påskjut framöver. Har både rockard och släde så jag kan köra året runt.

Kanske jag skulle köra in Rakel också...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"