Ómur hemma igen


Idag kom Ómur hem från Valne gård. Gummi hade med sig hela "ligan" och jag fick en genomgång över hur dom tränat Ómur inför körningen. Nu hade vi min utrustning, min vagn, sele och tömmar. Helt som det kommer att bli här på hemmaplan.

Samtidigt tog Gummi med sig resten av hingstflocken som nu ska tillbringa vintern på Valne gård. Så vår Bruno for iväg med tre av sina kompisar och sedan ansluter det fler under hösten/vintern bl a våra blivande åringar Júni och Birk.

Már blev kvar hemma och nu är det definitivt slut på unghästlivet. Nu är det ridhästlivet som ska starta på allvar för honom. Han ska få några dagar på sig att aklimatisera sig, sedan börjar jag att arbeta honom från grunden. Även om det redan är gjort en gång, förra hösten, så känns det bra för mig att göra allt på nytt och ta det lungt. Jag har inge brådis.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd