Grymt ridsugen...

Meyla och jag tränar i Wångens ridhus

En vecka har gått av mitt ridförbud och har en vecka kvar. Bara för att jag inte får så är jag supersugen på att rida. Kvällarna blir mörka redan vid 18, så jag hinner inte ut med hästarna i dagsljus efter jobbet. Ridplanen och byvägen (belyst) är det som erbjuds just nu. Skogen är för mörk. Så bäst att rida just nu är mina lediga onsdagar och helgerna, annars är det i mörker. Åtminstone tills snön kommer, då blir det ljusare igen.

Men, peppar peppar, svanskotan är bättre. Vet dock inte hur länge kortisonet håller smärtan borta och när jag kan börja hoppas att inflammationen har lättat och flygit sin kos.

Foto Fia Bergman

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"