God morgon

I tisdags kväll kom det snö, på onsdag kväll åkte broddarna på, igår kväll var det -10 grader och i morse var hästarna alldeles rimfrostiga i -11,5 grad. Det är bara att konstatera hösten är pasé och det är vinter.

Det är inte så värst mycket kvar av snön, som kom, men det är en hård skorpa på backen. Det gillar vi, har inte haft den minsta tendens till lera denna höst. Hoppas kylan håller i sig tills det riktigt tjocka lagret med snö kommer.

I helgen skall jag chippa ca 10 föl, så jag har det jag gör. Skall förutom det försöka hinna med att rida i dagsljus. Har sedan inga ridhelger att se fram emot förrän det är kurs för Atli 13-14 november.

Trevlig helg!

Kommentarer

Sanna sa…
Första gången som jag lämnar en kommentar här även om jag följt bloggen en längre tid.
Härligt att slippa leran, det är ju sådant som man kan klara sig utan. Hoppas ni får lite snö så det blir lite ljusare, det gör ju bra mycket.
Underbar bild på hästarna.

Jag har aldrig fastnat riktigt för islänningar men efter att ha följt dig och dina hästar här så kan man inte annat än gilla dem. Alla är så vackra.
Hoppas du får en bra helg.
/Sanna

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"