Bye bye unghingstar


Idag hämtades dom sista unghingstarna. Fem hästar mindre på gården och det känns väldigt tomt, känner mig som en "tvestjärt" (inte för att jag vet hur dom känner sig). Men igår kväll svor jag över att behöva vattna hästar mitt i natten i mörkret, för han inte när det fortfarande var ljust och nu saknar jag dom redan dom små liven.

Har burit undan vattenbaljor, saltstenar, aggregat och dyl under eftermiddagen. Fått soppatorsk och haft fölungar på rymmen, som inte ville följa sina mammor när jag skulle byta hage på dem.

Har aldrig varit med om fem unghingstar som blivit snabbare lastade än dom här sista. Fick nästan för mig att dom inte trivts här i sommar och bara snabbt ville härifrån allihop. Inte en enda protesterade vare sig vi skulle sätta på grimma, leda eller lasta. Helt otroliga!

Pjakkur var så snabb in i transporten så jag blev stående utanför med grimskaftet i handen, bakom hans rumpa. Han lastade helt klart sig själv, jag behövdes inte till det uppdraget.

Dom var i fint skick alla fem nu när dom åkte härifrån och det känns alltid skönt. Vi ses nästa sommar, åtminstone några/någon av dem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"