Dags att vintersko


Senast hovslagarn var hit satte han på skor med två broddhål i varje sko. Jag brukar stoppa bomull i broddhålen och sedan är det enkelt att ta ut bomullen och skruva i brodden, när det är dags att brodda. Men denna gång missade jag bomullen och sliter nu som ett djur för att få i broddar i alla slitna gängor. Skyll mig själv säger jag bara.

Nästa gång hovslagarn kommer blir det skor med fyra brodd i varje sko och snösulor. Men det jobbet gör ju han.

Hovslagare skall jag aldrig bli, det är så fruktansvärt slitsamt för kroppen, vilken eländig arbetsställning.

Länge leve hovslagarna!

Kommentarer

Lisa sa…
Vilket bra tips, det där med bomullen, ska jag testa nästa gång. Det är så otäckt när man gängat i rensaren, tänker alltid på om de skulle ställa sig på den.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"