Lyckat årsmöte

Det var ett av dom bästa och lättsammaste årsmöten jag varit på under min tid i Gneisit. Mycket folk, snabba beslut, utan konstigheter. En bra diskussion genomfördes kring medlemsavgiftens värde. Väl förberett så att man förstod vart våra pengar tar vägen och vad vi får och inte får för dem. Det beslutades även att Gneisti skall lämna in en ansökan att få arrangera, tillsammans med SIF, en stor tävling framöver. Avslöjar inte vilken, det får ni säkert höra framöver. Den som var med vet och ni andra får leva i nyfikenheten ett tag till.

Innen middagen delades det ut nomineringar och priser av alla de slag. Leif och jag fick den fina hästen för Årets Gneisti avelshäst, våran Meyla. Mycket vackert litet pris, tycker vi. Kul!

Sedan fick jag en nominering. Var lite okoncentrerad när den lästes upp, men det var för mitt deltagande i SIFs avelssektion, tror jag - Årets representant. Nomineringarna som delas ut är inte så allvarliga utan mer ett trevligt inslag, vissa nomineringar är superroliga. Uppskattat!

Kvällen avslutades med middag och nattsudd in på natt timmen.

En ny styrelse blev det, nästan helt ny, endast kassören Maria är kvar sedan tidigare. Tror detta blir alldeles utmärkt för Gneistis framtid. Alla valberedningens förslag godkändes så det blev väldigt smärtfritt. Ser ljust på framtiden. Har äntligen även lyckats bli av med platsen i valberedningen också, där jag suttit i flera år.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"