Helgkursen avslutad

Nu är kursen för denna gång avslutad. Känner att jag fått med mig nytt och nyttigt. Dom två hästar jag haft med mig är båda så otroligt härliga ridhästar, men samtidigt så otroligt olika. Meyla började med ett toppenfint första pass och avslutade med ett något stressigare och spändare andra pass. Medans Ómur började med ett lite sämre pass, långt ifrån spänd och stressig, men vi ville inte riktigt lika saker han och jag. Men han avslutade med ett superfint andra och sista pass. Är otroligt nöjd med bådas prestation, man får ju inte glömma att dom båda är fyra år, blir fem i år.

Nu ser vi fram emot nästa helgkurs 27-28 februari, samma plats och samma instruktör. Innan desss skall jag hinna med två ridlektioner med Meyla för Gummi. Känns som ett superfint upplägg för vidare träning.

Ómur lämnades kvar hos Gummi i går för vidare träning/utbildning. Kändes lite jobbigt i hjärtat, men jag vet ju att han kommer att ha det bra och kommer att komma hem i toppform. Så den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Låter som om ni hade det bra på kursen. Förstår att det känns jobbigt att lämna bort hästen. Tur du har flera :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"